בסטודיו של: TALIA

https://www.instagram.com/p/BPMVDG3jFrf/יצאתי לבקר בסטודיו של טליה ויצאתי סופר מועצמת. למדתי על נשים חזקות, על עסקים ומה זה באמת אומר להיות מעצבת אופנה.

טוב, נתחיל בכך שפתחתי בסדרה חדשה שנקראת "בסטודיו של" ,
סדרה זו תדבר על מה זה להיות מעצב אופנה ישראלי, מהם הקשיים שכרוכים בכך, מאין שואבים השראה ועוד..

אז תכינו לעצמכן כוס קפה ומשהו לנשנש כי זה הולך להיות ארוך ולא תרצו לפספס זאת.dsc03404

אז הסיפור של טלי מתחיל אי שם בגיל 12( מזכיר לכן מישהי) בו היא זוכרת את היום שהודיעה להוריה שהיא הולכת להיות מעצבת אופנה. היא מספרת כי אופנה תמיד היה מה שהעסיק אותה. עברה לתל אביב וניגשה לבחינות בשנקר, היא מצדה לא תכננה לעבור אך עברה שלב בטקסטיל, לטענתה העבודות שלה היו מביכות (מתקשה להאמין) ובשנה שלאחר מכן ניגשה שוב למבחנים ונפלה בשלב השני במחלקת האופנה, אך כפי שאתם מתארים לכם זה ממש לא עצר אותה. משם המשיכה לקורס תדמיתנות שאותו היא מתארת "הארד קור" במשרד העבודה, לקוחותיה כאן יבינו מאין הגזרות הכלכך  מדויקות.  משם יצאה לדרך עצמית כפרילאנסרית בתחום התדמיתנות, תוך זמן קצר יצאה בקולקציה משלה שהגיעה עד מידה 42 כיוון שפחדה לגעת בתחום מחשש לחוסר ביקוש, לאחר מכן פתחה חנות מוצלחת ב"אטסי" אך תמיד חיפשה את הקשר האנושי עם הלקוחות, כעבור כמה שנים פתחה את המותג טליה

גישתה המדהימה ביחס לאופנה מאוד מוערכת בעייני, היא מתייחסת  לעיצובה כאופנה ולא כ"פתרון להסתרת משהו". היא מתארת את עצמה לא כמעצבת פלאס סיז, אלא כמעצבת לאישה. היא תמיד תוהה איך להנגיש את הטרנד ללקוחה שלה ואיך לחבר אותה לסיפור. היא מתארת את עצמה כמישהי שעשתה כל טעות  אפשרית, מה שנקרא "תהליך של דם, יזע ודמעות" מה שנראה שהיא  הכי לא עוצרת באדום.

tali

היא מספרת לנו על הקשיים שהיא חווה כמעצבת בתחום, הגדול ביותר הוא חוסר הידע בהתמודדות עם עולם העסקים. מסתמן שבבתי הספר לאופנה בארץ לא ממש מלמדים איך להתמודד עם קשיים פיננסים, שיווקיים מנהליים וכו'. בעיניה כל מעצב הוא בעל עסק לכל דבר, וכי ידע זה הוא הכרחי ומהווה לפחות כ-%80 מלהיות מעצב אופנה ולמזלה היה קצת ידע קודם היות ושני הוריה עצמאים. קושי נוסף שהיא מתארת הוא יוקר המחייה בארץ והתחרות מול החברות הגדולות שמוכרות בגדים בהנחות ענק שפשוט לא ניתן להתחרות בהן, מבחינתי הן בכלל לא על אותה משבצת מבחינת איכות. עוד קושי שהוא דיי מהותי הוא בפן הביטחוני. בעת מלחמה, היקף העבודה מצטמצם, המון עסקים נסגרים וישנה תחלופה מטורפת עקב המלחמות.

לפני מספר חודשים נפתח אתר מסחרי למותג בו נתן להזמין ישר עד הבית, את רגע פתיחתו היא זוכרת היטב איך פתאום נהיו המון הזמנות ברגע די קצר. היא מספרת כי האתר שינה לה את חיים ודייק לה ת'וויז'ן.

עוד טלי מספרת על הקווים המנחים לקולקציה הנוכחית,

צבעוניות חורפית לחלוטין, בהשראת הסבנטיז שמתחלק לקבוצות כגון: party, cozy  ותכניסי את הנצנצים לחייך!

dsc03400dsc03392

 

הפריט האהוב עליה הוא ג'ינס, טלי היא בין המעצבים היחידים שעושים ג'ינסים מהסיבה הפשוטה שאיפה שאף אחד לא עושה היא עושה. אין, חיבת להיות מיוחדת.

אז לסיכום,  אני מעריצה נשים כמו טלי שהן דיי כמוני, השגיות בטירוף ולא נותנות לשום דבר לעצור בעדן. היה לי כבוד לפגוש וללמוד מאישה חזקה, מדהימה ומעצימה כמוה.

 

talלאתר שלה

צרו איתי קשר

instagram:

miss_krasnicova

פייסבוק miss krasnicova

מייל shacharkrasnic@gmail.com

כתיבת תגובה